Mihajlović: Na jesen sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za 27 minuta

|   Info
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je danas gradilište železničkog vijadukta u okviru projekta modernizacije brze pruge Beograd-Budimpešta i istakla da će se na jesen sledeće godine od Beograda do Novog Sada putovati 27 minuta.
Foto: TV Prva

 

Izvor: FoNet

Mihajlović je podsetila da se prethodnih trideset i više godina nije ulagalo u železnički saobraćaj, da se sada to popravlja jer zemlja   napreduje  onoliko koliko ulaže u svoju železnicu, piše u saopštenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

“Naši ciljevi su da sledeće godine na jesen do Novog Sada putujemo za 27 minuta bez stajanja, da započnemo što pre radove na trećoj deonici od Novog Sada do Subotice, kao i da do 2025. imamo završenu deonicu od Beograda do Niša. Srbija je tranzitna zemlja i završetkom železničkog Кoridora 10 postaćemo nezaobilazna ruta jer smo za 300 kilometara kraći od Кoridora 4 koji prolazi kroz Rumuniju i Bugarsku”, rekla je ona.

Mihajlović je dodala da Кoridor 10 znači povezivanje regiona sa jugom i Evropom, istakavši da će sledeće godine početi radovi na izgradnji brze pruge od Beograda do Niša.

“Pored toga, započinjemo razgovore sa evropskim partnerima za brzu prugu od Niša do Preševa, radiće se i nastavak rekonstrukcije barske pruge, u koju se nije ulagalo od  njene izgradnje. Radimo sa najboljim svetskim kompanijama i ulažemo ogroman novac u infrastrukturu”, rekla je ona.

Mihajlović je svima koji dovode u pitanje broj gradilišta u Srbiji poručila da umesto što broje bandere, izbroje do 177, jer je toliko zemalja Srbija pobedila i od toliko država je bolja po izdavanju građevinskih dozvola.

Ona je rekla da je Srbija bila na 186. mestu, a danas je deveta u svetu zahvaljujući reformi koju su sproveli u građevinskom sektoru uvodeći elektronske građevinske dozvole.

“Ne možete a da ne vidite kranove kada ulazite u neki grad. A gde su gradilišta, tu su i bandere, što više gradilišta, više i bandera. Danas imamo 61.303 aktivna gradilišta, što je za 16.000 više u odnosu na isti period prošle godine, dok smo ih 2014. imali 1.500. Znaju se procedure, dozvole se izdaju elektronski, niko od nas to ne određuje”, rekla je ona.

Direktor “Infrastruktura železnice Srbije” Nebojša Šurlan rekao je da se na ovoj deonici trenutno izvode radovi na tunelu i vijaduktu Čortanovci i da je stepen realizacije 92 odsto.

“Кao investitor zadovoljni smo napretkom, u dnevnoj smo komunikaciji i sve rešavamo zajedno. Ubeđen sam da ćemo radove završiti u ugovorenom roku”, rekao je on.

Mansurbek Sultanov, direktor ogranka “Ruskih železnica” u Srbiji koji izvode radove, zahvalio je na poverenju koje je ukazano ovoj kompaniji i rekao da su ponosni što mogu da učestvuju u velikim projektima i važnom  koraku napred u istoriji Srbije.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar