Privatni prevoznici traže poskupljenje karata

|   Info
Privatni prevoznici koji obezbeđuju više od 40 odsto vozila javnog prevoza u Beogradu, uputili su molbu gradu za poskupljenje, sa objašnjenjem da je u trenutku kada su potpisali aneks ugovor, gorivo koštalo oko 160 dinara po litru, a sada više od 200, objavila je Radio-televizija Srbije (RTS).
Foto: televizija Kopernikus

 

Izvor: FoNet, RTS

Gradski prevoz je poslednji put poskupeo 2015. godine, a grad u ovom trenutku ne planira povećanje cene prevoza i neće se menjiti ni kriterijumi za one koji se voze po povlašćenim uslovima, saopštio je gradski sekretarijat za javni prevoz.

Mi smo poslednji zahtev podneli 27. marta sa povećanjem cene rada od 10,34 odsto i očekujemo da će to u najkraćem roku biti ispoštovano. U međuvremenu su se parametri stekli da se poveća za još pet-šest odsto cena rada, izjavio je Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Po ugovoru koji imaju sa gradom, mogu dva puta godišnje da povećaju cene, ukoliko troškovi na osnovu četiri kriterijuma, od kojih je cena goriva svakako najznačajniji, porastu za više od pet odsto.

Za prva četiri meseca kašnjenja povećanja cene rada izgubili smo preko 120 miliona dinara a u ovom drugom kašnjenju koje je trenutno izgubili smo više od 200 miliona dinara. Za tu cenu, za to što nam je izostavljeno povećanje mogli smo da nabavimo preko 20 solo autobusa. Prema onome što smo u poslednjim inteziviranim razgovorima dobili je da će naš zahtev biti usvojen na prvoj sednici Skupštine grada, rekao je Tošić.

Činjenica je da se naplatom karata podmiruje oko četrvtina troškova javnog prevoza u Beogradu, ostalo se finansira iz gradskog budžeta, a prevoz bi morao darastično da poskupi ukoliko bi grad odlučio na taj način da obezbedi više sredstava za javni prevoz, što se, zbog socijalne politike, izvesno, neće desiti, konstatuje RTS.