Vesić: Beograd objavljuje poziv za javni uvid u Plan regulacije šinskih sistema

|   Info
Grad Beograd sutra objavljuje poziv za javni uvid u Plan generalne regulacije (PGR) šinskih sistema na teritoriji Beograda, najavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić, i dodao da će to biti „prvi put u modernoj istoriji da Beograd planira kroz obavezujući skupštinski akt kako će razvijati šinske sisteme gradskog prevoza.
Foto arhiva: televizija Kopernikus

 

Izvor: FoNet, Beoinfo

Usvajanje ovog PGR kruna je višegodišnjeg rada i potvrda se Beograd zvanično opredelio da šinski sistem postane osnovni podsistem javnog prevoza. To će se dogoditi veoma brzo do 2030. godine, rekao je Vesić, prenosi Beoinfo.

Prema ovom planu, metro postaje okosnica javnog gradskog transporta putnika u gradskom području, gradska železnica u prigradskom, a tramvaj dobija ulogu napojnog sistema železnice i metroa, objasnio je Vesić.

Precizirao je da su nacrtom PGR a predviđene tri metro linije:

Metro linija 1 na potezu Makiš – Mirijevo, u dužini od oko 21,1 km sa ukupno dvadeset i jednom stanicom.

Metro linija 2 na potezu Depo Bežanija – Mirijevo u dužini od oko 19,2 km sa ukupno dvadeset i dve stanice i delom trase od oko 0,8 km ka železničkoj metro stanici „Zemun”.

Metro linija 3 na potezu Banjica  – Blok 61 – Bežanija, u dužini od oko 22,7 km, sa ukupno dvadeset i tri stanice.

Vesić je naveo i da je dat poseban značaj razvoju gradske železnice, popularnog BG voza, kroz modernizaciju i proširenje postojećih kapaciteta i daljem planskom širenju
linija BG voza.

Predviđeno je i da se novim linijama BG voza sa užim jezgrom grada povežu Surčin, nacionalni stadion, aerodrom „Nikola Tesla” i Obrenovac, a da se proširenjem postojećih kapaciteta omogući da stanovnici Mladenovca, Sopota, Lazarevca i Barajeva imaju gradske vozove „u špicu” na 15 minuta, odnosno „van špica” na 45 minuta do sat vremena, istakao je Vesić.
        
Ovim planom predviđeno je širenje tramvajske mreže na šumadijskom, sremskom i banatskom delu grada, u ukupnoj dužini od  42,26 kilometara novih deonica.

Tramvajska pruga gradiće se od okretnice na Banovom brdu prema Petlovom brdu, od Bloka 42 pa Bulevarom Milutina Milankovića ka Bežaniji i Bežanijskoj kosi i od okretnice kod Omladinskog stadiona preko Dunava na banatsku stranu Beograda.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar