Beograd dobija nove tunele

|   Info
Nije tajna da Beograd obiluje podzemnim prolazima i lagumima, često obavijenim velom misterije, a utroba glavnog grada uskoro bi mogla da bude proširena izgradnjom čak četiri nova saobraćajna tunela.
Foto: Promo

Izvor: Blic

Neprohodne ulice, zakrčena saobraćajna čvorišta i kolapsi na mostnim prelazima problemi su sa kojima se gradske vlasti godinama bore, a kao sve popularniji odgovor na muke vozača pojavljuju se projekti preusmeravanja vozila sa nadzemnih na trase koje će se protezati ispod površine beogradskog asfalta.


Onaj o kojem se ovih dana najviše priča bez sumnje je tunel ispod Save, koji će, kako stvari sada stoje, predstavljati važnu deonicu decenijama najavljivanog plana o gradskom metrou. Iako takvo rešenje budi skepsu većine stanovnika prestonice, kako je glavni urbanista Milutin Folić nedavno objasnio za “Blic”, to je jedna sasvim realna opcija u okviru Studije izvodljivosti, na kojoj radi francuska firma “Ežis”.

    
Tunel bi se prostirao od Savskog trga, prolazio bi ispod bivše zgrade Glavne železničke stanice, te prostora “Beograda na vodi”, da bi sa leve rečne obale završavao u blizini Bulevara Zorana Đinđića. Pomenuta projektna novina ne bi uticala na već ustanovljen broj linija i njihova početna i završna odredišta, pa bi prva linija povezala Makiško polje i Mirijevo, druga Ustaničku ulicu i Zemun, a ukrštale bi se na već pomenutom Savskom trgu.


Ulaz u tunel dužine 2,3 kilometra našao bi mesto kod tramvajske okretnice u Ulici dr Ivana Ribara, a izlaz u blizini petlje u Trgovačkoj ulici, pa bi se saobraćajnica dalje nadovezala na Ulicu maršala Tolbuhina.


Nešto kraća podzemna trasa trebalo bi da prođe i ispod samog centra prestonice - od Savske do Dunavske padine. Zamisao o dve razdvojene tunelske cevi sa po dve saobraćajne trake obelodanjena je prošle godine.

Ta podzemna saobraćajnica trebalo bi da bude duga nešto manje od dva kilometra, najdublja bi bila ispod Terazija (38 metara), a procene su da bi koštala od 80 pa do 130 miliona evra. Ideja o ovom tunelu stara je koliko i ona o metrou, a stručnjaci su u prethodnom periodu razmotrili čak 13 različitih varijanti i trasa saobraćajne mreže.

Građevinski radnici posla bi mogli da imaju i u podnožju Topčiderskog brda, budući da su čelnici grada još 2016. prezentovali idejno rešenje za treći sektor saobraćajnice Unutrašnjeg magistralnog prstena, koji nalaže podizanje tunela kroz pomenuto uzvišenje.

Ova obilaznica će, kako je tada pojašnjeno, pored spoljne, olakšati funcionisanje saobraćaja u frekventnom Beogradu, a predviđa prostiranje potezom od petlje Hipodrom do Partizanovog stadiona.

Tunel bi bio dug oko 2.170 metara.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar