Kinezi grade tunel od Karađorđeve do Dunavske ulice u Beogradu

|   Info
Predstavnici Vlade Srbije, Grada Beograda i kompanije "Power China International Group Limited" potpisali su danas Memorandum o razumevanju za Projekat za gradnju tunelske veze od Karađorđeve ulice do Dunavske padine sa pristupnim saobraćajnicama, parkovskim površinama i infrastrukturom.
Foto: FoNet /Ana Paunković

 

Izvor: Fonet

Memorandum o razumevanju potpisali su ministar finansija Siniša Mali, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, v.d. direktora Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Milan Vranić i ovlašćeni predstavnik kompanije "Power China International Group Limited“ Jang Bo. Šapić je, posle potpisivanja Memoranduma u Starom dvoru, rekao da će izgradnja tunela koštati otprilike  oko 150 miliona evra, a da će se konačna cena znati kada bude gotov projekat tunela.

"Za sada se barata cifrom od 150 miliona evra", rekao je Šapić.

On je rekao i da će izgradnja Savskog mosta koštati oko 90 miliona evra. Šapić je rekao da će izgradnja tunela biti finansirana iz kredita, kao i da će "Vlada rebalansom budžeta u septembru otvoriti poziciju tunela".

"Finansijer je Vlada Srbije, investitor je gradska građevinska direkcija, a radove će sprovoditi kineska kompanija na osnovu međudržavnog sporazuma koji je potpisan sa Kinom.Isti princip koji je i za most", rekao je Šapić.   

On je najavio da će Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda i Grad Beograd finansirati uklanjanje manje od 25 objekata u Ulici Gavrila Principa što je neophodno zbog izgradnje tunela. Šapić je rekao i da bi Savski most i tunel trebalo da budu izgrađeni za dve do dve i po godine.

"Od momenta kada počnu radovi, otprilike dve do dve i po godine trebalo bi sve da bude gotovo, jer ćemo paralelno raditi i jedno i drugo. Ako krenemo sa radovima 2024. godine, ako budemo imali malo sreće, možda do Ekspa budemo sve završili 2027. godine", rekao je Šapić.

On je, odgovarajući na pitanja novinara, rekao da će na mestu gde je sadašnji Savski most biti izgrađen novi i da će Beograđani biti bez mosta oko dve godine, od momenta kada se zatvori stari most do izgradnje novog.

"Nikada nije bila tema da se stari most nadograđuje, jer je nemoguće da se nadogradi, nemoguće je da se proširi", istakao je Šapić.

On je naveo i da se završetkom velike saobraćajnice na Novom Beogradu, izgradnjom mosta i tunela saobraćajem spajaju dva najdalja dela grada i da je zato projekat nazvan "mali metro", jer će iz centra Novog Beograda do Slanačkog puta građani stizati za nekoliko minuta bez zaustavljanja.     

"To će biti jedan od projekata koji će najviše promeniti saobraćajnu sliku Beograda", istakao je Šapić.

On je rekao da se nada da će u toku 2024. godine biti otvoreni radovi na četiri, ako ne i na šest lokacija, a to su "novobeogradska strana, pravljenje velike petlje i potpuna nivelacija terena" obe strane Savskog mosta, ulaz i izlaz iz tunela.  

Ministar finansija Siniša Mali rekao je da je izgradnja tunela "još jedan važan i veliki kapitalni projekat".

"Novi Savski most i novi tunel samo pokazuju koliko je ispravna naša ekonomska politika i koliko se trudimo da nijedan važan, veliki kapitalni projekat ne zaustavimo", istakao je Mali.  

Ambasadorka Kine u Beogradu Čen Bo rekla je da je izgradnja tunela od velikog značaja za poboljšanje saobraćaja u Beogradu. Ona je rekla da je kineska kompanija "Power China International Group Limited" uspešno izgradila deonice sektora B obilaznice oko Beograda i da gradi metro u glavnom gradu Srbije i dodala da očekuje da će ta kompanija nastaviti dobru saradnju sa srpskim partnerima i u projektu izgradnje tunela.

 

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar