Otvorena nova glavna beogradska autobuska stanica

|   Info
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić otvorio je danas u Bloku 42 na Novom Beogradu novu glavnu beogradsku autobusku stanicu, koja ima 65 perona, ali još nema staničnu zgradu.
Foto: FoNet/Beoinfo

 

Izvor: FoNet

Autobuska stanica je otvorena iako još nije počela da izgradnja glavne stanične zgrade, na mestu bivšeg "buvljaka".

Šapić je najavio da će uskoro biti raspisan tender za njenu izgradnju i dodao da bi do 2027. godine bila završena.

Umesto glavne zgrade, napravljena je improvizovana, ispod železničke stanice Novi Beograd, koja ima dovoljan broj šaltera za prodaju karata, kao i automate za elektronsku kupovinu.

Novom stanicom, koja zauzima 31.000 kvadratnih metara prostora, dnevno će prolaziti hiljade i desetine hiljada putnika, istakao je Šapić. Komunikacija sa nje neće biti ništa slabija nego iz dosadašnje stanice u centru grada, jer će biti otvorene dodatne namenske autobuske linije, koje će saobraćati od Bloka 42 preko Brankovog mosta i Ulicom Gavrila Principa do Nemanjine.

Ovo je prostor koji će biti ne samo saobraćajna kapija Beograda, nego i cele Srbije, rekao je Šapić.

Šapić je dodao da su se tek sad stekli uslovi za izmeštanje Starog savskog mosta, što znači da neće biti tramvajskih linija koje sada voze, već će biti zamenjene autobuskim.

Novi most bi, prema njegovim rečima, trebalo da bude završen do 2027. godine.

Izmeštanjem stanice počeće da se sređuje prostor gde je bila dosadašnja kako bi taj deo grada bio tranzitno prometniji, odnosno da bi se "izbacila" vozila sa Zelenog venca i iz Terazijskog tunela.

Šapić je poručio da Beograd za dve-tri godine neće biti ni nalik današnjem. Imaće najveće promene ne samo u odnosu na poslednjih nekoliko godina, nego i decenija, dodao je.

Gradonačelnik je rekao da će za koji mesec biti završeno i stajalište "Jug" na  Autokomandi, čije je otvaranje prvobitno najavljeno istovremeno sa glavnom stanicom.

Slična stajališta međugradskih linija biće napravljena na još dve-tri lokacije, dodao je.

"Veliki iskorak ćemo napraviti u saobraćaju u Beogradu", obećao je Šapić.

Glavna stanica je završena posle više probijanja rokova, a prema navodima Šapića, problem je bio to što preduzeće Beogradska autobuska stanica (BAS) nije ispunilo svoje obaveze, za razliku od Grada koji je dao i besplatno zemljište. Posle dve godine pregovora došlo je do "raspetljavanja Gordijevog čvora", kazao je Šapić.

Vrednost investicije je 31 milion evra.

Stanica je, prema rečima direktora BAS Bobana Kovačevića, dobila upotrebnu dozvolu.

Na pitanje novinara zašto nigde na peronima nema kanti za smeće, Šapić je konstatovao da je to propust i najavio da će biti postavljene do nedelje, kada treba da krene redovan saobraćaj.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar