Izvor: Tanjug/Blic
Prema saznanjima "Blica", radi se o znatno jeftinijoj metodi koja je dogovorena sa prethodnim menadžmentom preduzeća "Koridori Srbije" s Dmitrom Đurovićem na čelu, s namerom da se uštedi, ali je ovakav propust već do sada naneo veliku štetu.
"Blic" ocenjuje da je interesantno to da grešku u izgradnji nije ustanovio ni ekspert Svetske banke Marinos Skempas, koga je angažovala država, već su to učinili inženjeri preduzeća "Koridori", koji su nakon drugog urušavanja, po nalogu menadžmenta, uočili nedostatke. Beogradski list navodi da ti nedostaci ukazuju na to da se odstupilo od projektovanih rešenja koji mogu da izazovu ne samo rušenje potpornog zida, već i oštećenje deonice auto-puta i pruge, ali i ekološku katastrofu Južne Morave, koja je u podnožju.
Navodi se da su "Koridori" i Ministarstvo saobraćaja i građevine, kada je utvrđeno koji su propusti, zatražili njihovo otklanjanje, ali i smenu glavnog menadžera španske kompanije "Azvi" u Srbiji, što je i urađeno. U junu je uklonjeno 400.000 kubika zemlje, ali pošto nije odvezena sva zemlja, ponovo se urušila konstrukcija.
Sanacija potporne konstrukcije i dela zaštitne kosine ispred tunela Predejane u dužini od oko 100 metara koja se obrušila - počinje danas.
Oštećenje do kojeg je došlo neće usporiti radove na auto-putu kroz Grdeličku klisuru na južnom kraku Koridora 10, kaže za Tanjug direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić, koji navodi i da je obrušavanje dela Kosine 2 bilo na neki način očekivano, te su "Koridori" ranije pripremili projektno-tehničku dokumentaciju za izgradnju nove galerije na najvišem delu "Kosine 2", čiji se jedan deo obrušio u nedelju.
"Koridori Srbije će do kraja ove kalendarske godine završiti jedan moderan, stabilan i bezbedan auto-put kroz Grdeličku klisuru u punom profilu i to svih 26 kilometara. I mislim da je to u ovom trenutku najvažnije", poručuje Babić.
Ova deonica, koju gradi Azvi, već je završena 90,5 procenata, a manji deo "Kosine 2", na kojoj se ovaj kolaps desio, neće usporiti radove na auto-putu, kaže Babić.
"Zato što smo ovakve stvari i očekivali i predvideli. Predvideli smo ih zato što vršimo svakodneveni monitoring na svim kosinama pa i na Kosini 2 i još u aprilu smo znali da prethodno projektno rešenje nije adekvatno i bili smo sigurni da će do ovakvog scenarija doći, za dve meseca, dve godine...", objašnjava direktor "Koridora".
Zbog toga što je obrušavanje bilo prognozirano, objašnjava Babić, u aprilu su i počeli sa izradom projektne dokumentacije za galeriju na najvišem delu Kosine 2. "Pre šest dana se krenulo sa izvođenjem radova na galeriji, na žalost, priroda nas je preduhitrila. To nas neće zaustaviti u radovima. Sanaciju na Kosini 2 počinjemo momentalno zato što projekat i projektno rešenje za tu sanaciju imamo, a to je galerija preko oba poluprofila auto-puta", objašnjava Babić.
Kaže da će se nasuti veća količina materijala koja će, napominje, dodatno i trajno stabilizovati ovu kosinu. Objašnjava da je u ovom trenutku završeno tri od šest deonica i da se pod asfaltom nalazi između 22 i 23 kilometra auto-puta.
"Izgradnja galerije sa nasipanjem zemlje podrazumeva dosta radova, izgradnju šipova, na kojima će galerija stajati. Svi ti radovi će nas koštati maksimalno do sedam miliona evra, ali mislim da je u ovom trenutku najvažnije što će građani Srbije do kraja godine dobiti jedan moderan i bezbedan auto-put kroz Grdeličku klisuru".
Komentari (0)
Ne postoji komentar!